Σε επεξεργασία.
Με αφορμή δύο σημαντικά και καθοριστικά γεγονότα, ο Γρηγόρης Χρυσοστόμου, σε στενή συνεργασία με τον κ. Μιχαήλογλου, προχώρησαν στη συγγραφή ενός εξαιρετικά λεπτομερούς και τεκμηριωμένου ιστορικού πλαισίου, που αφορά την εξέλιξη και την πορεία του σιδηροδρόμου της Αλεξανδρούπολης από την έναρξη των έργων κατασκευής του έως και το 1955. Το έργο τους δεν αποτελεί απλώς μια καταγραφή γεγονότων αλλά ένα ανεκτίμητο ντοκουμέντο που φωτίζει την οικονομική, κοινωνική και γεωπολιτική σημασία του σιδηροδρόμου για την περιοχή, την Ελλάδα και τη σύνδεσή της με τη Βαλκανική χερσόνησο.
Αυτό το ιστορικό τεκμήριο αναδεικνύει πτυχές που παραμένουν ελάχιστα γνωστές στο ευρύ κοινό, όπως οι στρατηγικοί σχεδιασμοί που υπαγόρευσαν την κατασκευή του, οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι τοπικές κοινότητες κατά την υλοποίηση των έργων, και η ευρύτερη συμβολή του σιδηροδρόμου στην ανάπτυξη της Αλεξανδρούπολης ως κρίσιμου εμπορικού και διαμετακομιστικού κέντρου.
Ένα σημαντικό μέρος αυτής της πολύτιμης εργασίας εντάχθηκε στη δικογραφία της υπόθεσης Μπιλμέζογλου, όπου χρησιμοποιήθηκε ως ουσιώδες στοιχείο στην αντίκρουση κατά του Ελληνικού Δημοσίου στο πλαίσιο διοικητικής αποβολής οικοπέδου. Το ιστορικό αυτό τεκμήριο υπήρξε καταλυτικό στην τεκμηρίωση της σημασίας της σιδηροδρομικής υποδομής για την περιοχή, ενισχύοντας τη νομική επιχειρηματολογία.
Το υπόλοιπο μέρος του τεκμηρίου αξιοποιήθηκε για την εκτενή ενημέρωση που ζήτησε ο Υπουργός Συγκοινωνιών από τον Γρηγόρη Χρυσοστόμου. Μέσω αυτής της ενημέρωσης, το ιστορικό ντοκουμέντο απέκτησε επίσημη διάσταση, καθώς συνέβαλε στη χάραξη πολιτικών που σχετίζονται με τη διατήρηση και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης, αλλά και στη διαφύλαξη της ιστορικής μνήμης που συνδέεται με τη σιδηροδρομική ιστορία της περιοχής.
Η σημασία αυτής της ιστορικής καταγραφής δεν περιορίζεται μόνο στο τοπικό επίπεδο, αλλά εκτείνεται στην εθνική και διεθνή διάσταση, καθώς ο σιδηρόδρομος της Αλεξανδρούπολης αποτελούσε κρίκο στην ευρύτερη προσπάθεια γεφύρωσης Ανατολής και Δύσης. Πρόκειται για ένα ντοκουμέντο που όχι μόνο αποτυπώνει την ιστορία, αλλά προσφέρει πολύτιμα διδάγματα για τη σημασία των συγκοινωνιακών υποδομών ως μοχλών ανάπτυξης, προόδου και ενότητας.